Saturday, September 5, 2009

Kristalne laanelill. Crystal starflower.

Siin ta nüüd on. Mu kristalne laanelill.

Olen seda pitsmustrit varem korra kudunud ja see ei istunud mulle kohe üldse. Niiet ma pidin lihtsalt võtma ja uuesti proovima. Seekord libises see mu vardal väga vilkalt. Ilmselt oli oma osa selles mu lemmiklõngal:)

Servaks valisin taaskord kõikse lihtsama võimaluse - see muster on ise nii intensiivne ja domineeriv, et selle kõrvale ei tõuse varras ühtki teist mustrit veel paigutama.
Mulle endale väga meeldib, kuis see õlakate välja kukkus:)

Here it is. My crystal starflower shawl.

I have been knitting this stitch pattern once before and I did not enjoy the process back then at all. Just had to give it another chance. And this time it was real fun to knit. I was flying on my needles:) Might be that one part here was my favourite yarn.

For bordering I choose most simple version. I just feel that this stitch pattern is already so intensive and dominant, that there is no way to put next to that another lace pattern.
Im very happy about the final result!

Lõng / yarn Rowan Kid Classic, crystal - 5 tokki / skeins.
Varras / needles 4,5mm.

Fotografeerisin ise / photo by me.
Modell / model Aveli.

20 comments:

Anna said...

Vapustavalt ilus rätik. Aga kommenteerin ka tehnilist poolt:). Minu arust on absoluutselt õige selline lahendus, kus äär pole pitsiline. Siis tekib selline lahe kontrast ja kudum pole üle koormatud. Mõõdutunne on üle kõige.

Maarit said...

Oh, milline iludus see sall on!Hästi ilus lillemuster!
Sinu ilusaid pitssalle vaadates tekib tasapisi soov ka ise vardad kätte võtta ja salli kudumist proovida...

Krentu said...

Ilus! Värv ja muster... no kõik :)
See on ka minu lemmikmuster. Tegin selles õele vesti aga selle mustri nö kahandamine käeaukudes ja mujal on jube tüütu. Sest ta minu mäletamist mööda oli muutuva silmuste arvuga ühe mustrikorra sees. Aga vaatamata sellele on ta siiski üks imeline muster, näeb välja palju keerulisem kui tegelikult on :)
Sinu postitusi vaadates võib tekkida tunne, juskui oleks pitssalli kudumine umbes sama kui sokipaari kudumine - nii ludinal läheb sul see asi :)

Katrin said...

Imeilus! Muster on lausa vapustav. Kindalsti proovin ka ise seda :)

Muhv said...

Mina pean ka nõustuma Sinu ja Annaga, see servalahendus tundub ainuõige!
Mulle väga meeldivad need Kid Classicust sallid Sul, kuigi ma ei suuda mõista, kuidas minu mõistes kampsuni lõngast nii õhuliselt mõjuvaid asju kududa saab :) Aga selline mõnus soe tunne tuleb neid vaadates, tahaks kohe midagi sama pehmet ja ilusat endale ümber keerata.

Mari-Liis said...

Nii ilus! Silm puhkab peal, nõustun eelkõnelejatega, et servapits on hästi valitud.

Inga said...

tänud, Anna!
aitäh, Maarit:) ma loodan, et see soov muudkui kasvab..
tänud, Krentu! Jaa, pole see sokikudumine ka nii lihtne/keeruline ühti;) ma arvan, et mul kuluks sokipaari kudumisele rohkem aega, kui õlasallile..
aitäh Katrin!
tänud, tänud, Muhv:)
rõõm, et silm saab puhata;) aitäh, Mari-Liis!

Eila said...

So beautiful scarf and photos!

nordwolke said...

I loooove the colour. Great! And your daughter is a wonderful model. Beautiful.

Inga said...

thank you, Eila!
thanks Nina:) this model is actually my cousin:)

Sirje said...

Imeline!

Kadri said...

Oh, see on tõesti väga ilus! Ma pole vist elus mitte ühtegi pitssalli kudunud, kuid Sinu pilte vaadates tekib hirmus tahtmine kohe proovida. Jõulusooviks ütlesin juba ära, et soovin uut haapsalu salli raamatut. Loodan, et selle raamatu lehitsemine mind ka tegutsema paneb!
Ja tahaksin ka tegelikult natuke professionaalset nõu küsida: kuidas Sinul peale kudumi varrastelt maha võtmist järeltöötlus käib? Kas kastad kergelt märjaks või ka pressid auru all? Või midagi muud???
Veelkord - tõeline meistriteos!

Inga said...

aitäh, Sirje:)

tänud Kadri! eks see järeltöötlus sõltub kudumist ja selle materjalist. Üldiselt õlasallide puhul ma panen nad peale valmimist mõneks ajaks leigesse vette ja siis tõmban venima/kuivama. Lõppviimistluse teen peale venitust. Üldiselt ma triiksrauaga oma kudumite kallal kunagi ei käi - ei raatsi seda käsitsi kootud eseme hõngu välja aurutada:) Nii on ka selga käivate kudumitega pigem nii, et ma panen need mõneks ajaks "nõelte alla". Aga sel juhul niisutan ainult kergelt peale maha panemist. Ka mõne õrnema lõngaga kootud salliga on nii - angoora näiteks - et tõmban õrnalt venima ja siis pritsin niiskeks.
See järeltöötlus on omaette protseduur, mis õlasallide puhul toob välja alles nende tõelise ilu ja võlu:)

Monika said...

Ma vaatan Su blogi alati vaimustuse ja aukartusega. Seekordne sall on imeilus!

Lemmi said...

Imeline sall!Ja tõesti, millise kiirusega sa neid salle kood!Võrratu!

Inga said...

suured tänud, Monika!
aitäh, aitäh Lemmi:)

Anonymous said...

Ohhhhh.... kõik muu on juba eelpool kirjas!

jupi

MoniqueB. said...

Love the colour and the pattern, they make a good combination. very good stitch defenition too.

Inga said...

ohh, tänud Jupi:)

thank you Monique!

Michele said...

Gorgeous!!! If you put that pattern up for sale, I would buy it in a heartbeat (hint hint).